Sådan skal du vælge dit sportstøj

Hver sport sætter krav til dig og tøjet. I ekstreme tilfælde skal du finde nogle andre sko. Det vil fx altså gå, hvis du spillede squash med fodboldstøvler på.

Overvej tingene lidt ekstra. Ikke kun farve og design er vigtig, når du skal finde de rette klæder, til sporten du synes er så sjov. 

Du vil få det varmt

Sved er en del af motion og sport. Nogle gør det mere end andre. Hvis du sveder lige det ekstra, bør du altid vælge temperatur regulerende tøj. Hvis ikke, så går det nok.

• Vælg en trøje der kan absorbere dit sved. Du vil have det langt bedre, hvis svedet ikke blev på din krop, men forsvandt på en eller anden måde. Og det kan det, når du køber sved absorberende trøjer.
• Gå aldrig nogensinde med bomuld. Du vil få det for varmt og di hud vil ikke synes om det
• Polypropylen er perfekt. Altid køber trøjer, der indeholder dette fabric.
• Hvis det er vinter og der er minusgrader udenfor, er det OK hvis du tager en skiundertrøje på.
• Måske vælg noget tøj, du føler dig attraktiv i. Specielt hvis du træner i fitnesscentre, kunne det være en fordel – for mænd såvel som kvinder. Det kan være du bliver mere motiveret og effektiv.

Hvor stramt skal det sidde?

Intet svar er korrekt. Det er helt og alene op til dig; hvad du synes og mener er det rette, skal du gå med.

Der vil være visse fordele, hvis du går til Yoga, at du vælger det strammetøj. Du skal være mobil og når du skal være det, skal dit tøj ikke irriterer eller forstyrrer dig på nogen måder.

Sportstøj til kvinder er anderledes

Bryster har brug for støtte. Af den grund bruger mange sports BH og det er der intet galt med.

• Du vil ikke føle at dine bryster er ømme, hvis du vælger en sports bh.
• Mange kvinder der bruger A eller B skål sætter pris på en compressive sports BH

Flyt fødderne

Mange sports grene presser dine fødder. De bliver udfordret og før eller siden ømme. Du kan ikke undgå det. Men du kan forebygge det. Forebyggelse er kedeligt, men vi lover dig, du vil mærke en klar forskel på dine fødder bruger under og efter træning.

• Løbesko skal være lidt større end normalt
• Lad altid hælen ramme først
• Stræk ud inden du begynder, ellers er dine fødder slet ikke forberedt til at løbe. Det vil komme som et chok for dem.

Loading Facebook Comments ...

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *